Czy Święty Mikołaj istnieje? Kiedy powiedzieć dziecku prawdę o Świętym Mikołaju?

Kochan niedługo mikołaja, a wraz z nim pytanie Czy Święty Mikołaj istnieje? Kiedy powiedzieć dziecku prawdę o Świętym Mikołaju? Ja pamiętam jako dziecko z bratem baliśmy się Mikołaja, A okazało się,że był nim nasz sąsiad. A wcześniej ciocia kuzynki opowiadała nam historię świętego(Ale się baliśmy w nocy). Zapraszam do dyskusji
Św. Mikołaj jest patronem bardzo wielu miejsc: miast, regionów i krajów, m.in. Grecji, Rosji i Lotaryngii, szwajcarskiej diecezji Lozanna-Genewa-Fryburg itp. Przede wszystkim jednak obrały go za swego patrona miasta hanzeatyckie oraz Amsterdam, Ankona, Bari, Fryburg, Meran i Nowy Jork.
ciekawa historia https://historiamniejznanaizapomniana.wordpress.com/2015/12/06/historia-sw-mikolaja-i-inne-zwyczaje-mikolajkowe-na-swiecie/

Komentarze

  1. Jakoś tak spokojnie i naturalnie przygotowywaliśmy dzieci do tej informacji, wciągając je w kupowanie prezentów, wykonywanie ich samodzielnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym dziecko od razu uczyła, że był naprawdę taki święty, a teraz na jego pamiątkę sami dajemy sobie prezenty

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie kiedyś tak zadziałała wyobraźnia, że widziałam za oknem Św. Mikołaja z całym powozem, reniferami, i workiem prezentów z tyłu wozu. Pamiętam ten obraz do dziś :) I wierzę w Św. Mikołaja nadal!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wierzyłam bardzo długo w Św. Mikołaja.Synek ma 2,5 roku i powoli zaczynamy z nim rozmawiać, że ktoś taki jest. Bardziej chcielibyśmy go nakierować na prawdziwego Św. Mikołaja, choć wiem, że teraz tego nie zrozumie. Myślę, że za rok będzie już łatwiej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nigdy nie bałam się świętego Mikołaja o ile dobrze pamiętam :D
    W końcu dzieciom trzeba powiedzieć o tym. Ja niestety już nie pamiętam jak moi rodzice to uświadomili.
    Niektórzy bardzo długo w niego wierzą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. :) nie pamiętam kiedy mi rodzice powiedzieli, że jenak ne istnieje :P Klaudia J

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzieci same się uświadamiają, że Świętego nie ma :) przynajmniej moje

    OdpowiedzUsuń
  8. Mikołaj już tuż tuż :) klaudia j

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz