Jak rozpoznać nachalną sprzedaż i nie dać się zmanipulować
Dowiedz się, czym jest agresywny marketing, jak rozpoznać próby wciskania produktów i jak asertywnie odmówić. Sprawdź praktyczne porady.
Co to znaczy, że ktoś jest nachalny?
Nachalność pojawia się wtedy, gdy ktoś nie odpuszcza – mimo jasnych sygnałów, że nie jesteś zainteresowany. Takie osoby narzucają się, ignorują twoje granice i próbują wymusić określone działanie. To może dotyczyć sprzedaży, ale też zachowania znajomych, którzy nie szanują twojej przestrzeni.
Wiele osób spotyka się z takim zachowaniem – na ulicy, w sieci, a nawet w relacjach prywatnych.
Ja sama mam ostatnio problem z kolegą z Facebooka, który uparcie namawia mnie do kupna kosmetyków, choć powiedziałam, że nie jestem zainteresowana. Niby mówi: „Nie musisz kupować na siłę”, ale zaraz dodaje: „Każdy używa kosmetyków, przecież to normalne”. A przecież brak zgody to wystarczający powód, żeby przestać naciskać.
Co możesz zrobić, gdy ktoś przesadza?
– Powiedz jasno, że nie chcesz – bez tłumaczenia się.
– Jeśli trzeba, powtórz swoją decyzję kilkakrotnie.
– Nie czuj się winna – masz prawo odmówić.
– Zablokuj kontakt, jeśli naciski się powtarzają.
– Zadbaj o swoje granice – one są ważniejsze niż „czyjeś zdanie”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz